Scheepvaart

Inmiddels hebben we tientallen schepen en kraanschepen voorzien van onze apparatuur, per schip is de situatie anders omdat vrijwel geen stuurhut gelijk is.

De ene keer worden de monitoren ingebouwd, de andere keer wordt een monitor aan het plafond gemonteerd die met een druk op de knop uitgeklapt wordt of een camera die op de vrije video ingang van een al aanwezige televisie aangesloten.

Wij vinden altijd wel een oplossing gebaseerd op de voorkeuren van de schipper. We kunnen ook meerdere camera’s tegelijk op één monitor aansluiten zodat men in een keer zicht heeft op bijvoorbeeld de stuur- en bakboord gangboorden en tegelijk het beeld kort voor het schip tijdens het binnenvaren van een sluis.  Voor langere schepen verkopen we ook zoomcamera’s die vanuit de stuurhut bediend kunnen worden. U ziet, wij zijn zeer veelzijdig als het om pasklare oplossingen aan komt.

Enkele voorbeelden:

In eigen beheer hebben we deze bedieningsunit laten maken om een speeddome camera te bedienen. De standaard bediendelen zijn te groot om op de meeste lessenaars te plaatsen, Met dit paneel zijn de belangrijkste functies onder handbereik.

————————————————————————————————–

 

 

 

Met lichtgevoelige camera’s kan men in donker opvallend goed zien. We hebben meerdere schepen hiermee uitgerust, het is echt verbazend hoe goed dit werkt voor een alleszins acceptabele prijs. Aan bakboord een nachtzichtcamera en aan stuurboord een traditionele camera die we later vervangen hebben. Deze foto is rond de Kerst ‘s avonds laat op het Markermeer genomen.

—————————————————————————————————————-

 Aan boord van dit containerschip hebben we 4 tft-monitoren geleverd die aangesloten zijn op de al bestaande zwart-wit camera’s. Hiervoor hebben we een rvs-montage paneel laten maken die de oude oplossing met beeldbuis monitoren vervangt.

 

—————————————————————————————

Deze camera’s zijn naast de stuurhut ter hoogte van de boordlichten geplaatst, voor het achterdek is gebruik gemaakt van een kleine camera met standaard lens, voor de camera naar voren is gebruik gemaakt van een zoom Samsung camera in een waterdichte RVS behuizing. Boven op het toplicht zit deze kleine bolcamera met een 12 mm lens voor uitzicht naar voren.

—————————————————————————————-

Camera in de machinekamer, om te voorkomen dat camera’s snel vervuilen gebruiken we ook geregeld in droge ruimte’s een waterdichte camera. Het voordeel is, is dat deze simpel schoon te maken is.

 

 

——————————————————————————————

De beelden van bovenstaande camera kan op dit scherm in de stuurhut bekeken worden, door te switchen op de monitor kan ook op de camera op de keerkoppeling gekeken worden.

 

 

——————————————————————————————

Via een quadbox kan men tot 4 beelden tegelijk op één monitor bekijken, deze optie wordt relatief vaak gebruikt. zonodig kan men een druk op de knop het beeld van één camera opgeroepen worden.

 

 

——————————————————————————————

Bij enkele door ons verkochte compacte camera’s is het mogelijk om een andere lens te plaatsen met een smallere beeldhoek, hier links staat een impressie hoe het beeld is met een 4 en een 12 mm lens.

Hierdoor krijgt men voor een acceptabele prijs een goed beeld vóór het schip.

——————————————————————————————–

Het toplicht zit op een radarmast voorop het schip die dus mee omhoog en naar benedeng aat. De camera heeft een lens met smalle beeldhoek voor een goed overzichtelijke beeld.

——————————————————————————————–

Als u aanvullende (prijs)informatie of een vrijblijvende demonstratie van onze producten op locatie wilt kunt u Navicom bereiken via info@navicom.nl, een telefoontje naar 0521-342550 kan natuurlijk ook.

Op alle leveringen en offertes zijn onze leveringsvoorwaarden van toepassing.